Leczenie endodontyczne czyli kanałowe

Denti MED Sosnowiec

Leczenie kanałowe zęba jest przeprowadzane w sytuacji kiedy miazga zęba potocznie zwana nerwem ulegnie stanowi zapalnemu lub obumrze. Miazga taka musi zostać usunięta a kanały korzeniowe zdezynfekowane, poszerzone i wypełnione .Pozostawienie martwej miazgi skutkuje rozprzestrzenianiem się stanu zapalnego oraz migrację bakterii do otaczających tkanek i powstawanie stanów zapalnych, ropni oraz torbieli. W dzisiejszych czasach standardem staje się leczenie kanałowe przy użyciu mikroskopu, które zwłaszcza w przypadku kanałów cienkich, zakrzywionych oraz zębów trzonowych jest preferowane ze względu na występowanie dodatkowych kanałów które bez użycia odpowiedniego powiększenia mogą zostać przeoczone.

Na uwagę zasługuje także metoda mechanicznego poszerzenia kanałów przy użyciu instrumentów i pilników mechanicznych o odpowiedniej giętkości i grubości co niweluje ryzyko powikłań jakim jest złamanie narzędzia w kanałach cienkich i zakrzywionych. Prawidłowo poszerzone kanały zostają następnie wypełnione za pomocą nowoczesnych metod przy użyciu ciekłej gutaperki. Powyższe argumenty przemawiają. za tym iż leczenie kanałowe przy użyciu mikroskopu powinno być złotym standardem i jedynym słusznym wyborem. To tłumaczy też dlaczego tego typu leczenie nie należy do najtańszych

Warto więc pamiętać o regularnych wizytach w gabinecie dentystycznym oraz stomatologii zachowawczej, która pomoże skutecznie zapobiec poważniejszym infekcjom jamy ustnej oraz chorobom zębów. Dodatkowo należy zdawać sobie sprawę, że dolegliwości zębów lub dziąseł mogą z czasem przyczynić się do powstania innych schorzeń organizmu w tym chorób serca, nerek lub stawów